V novem poročilu o grožnjah je predstavljeno, koliko spletnih mest za lažno predstavljanje se ustvarja in koga predstavljajo.
Vsak mesec je ustvarjenih skoraj 1,4 milijona spletnih strani z lažnim predstavljanjem, v skladu s poročilom Webroot Quarterly Threat Trends. V primerjavi s poročilom iz Decembra 2016, ki je na dan zaznal 13.000 novih spletnih mest z lažnim predstavljanjem, je to precejšne povečanje.
Zanimivo je, da te lažne spletne strani ostanejo aktivne le nekaj ur, v povprečju od 4-8 ur. S tako kratkim časom preprečijo, da bi jih odkrili filtri brskalnika. Pomislite, če ima spletna stran nameščen SSL certifikat in je le na kratko aktivna, bo v naslovni vrstici prikazana kot legitimna s kazalnikom »Secure«. To pomeni maksimalno učinkovitost, kar je briljantna poteza.
Za koga se najpogosteje izdajajo?
Podjetje, ki ga najpogosteje lažno predstavijo, je v več kot tretjini primerov Google, Chase in Dropbox zaostajata.
Podjetje | Delež lažnega predstavljanja |
35% | |
Chase | 15% |
Dropbox | 13% |
PayPal | 10% |
7% | |
Apple | 6% |
Yahoo | 4% |
Wells Fargo | 4% |
Citi | 3% |
Adobe | 3% |
Kaj lahko storim, da se izognem prevaram z lažnim predstavljanjem?
Na spletu je lažno predstavljanje utemeljen problem. O tem, kako odkriti lažno spletno mesto, smo že pisali v članku z naslovom 5 načinov za ugotavljanje, ali je spletna stran ponarejena, goljufiva ali prevara. Če nimate časa prebrati celotnega članka, vam tukaj predstavljamo nekaj ključnih točk:
- vedno preverite URL, posebno pozorni bodite na ime domene;
- preverite, ali je spletno mesto šifrirano; če v naslovni vrstici ne piše “Varno”, ji ne zaupajte;
- samo zato, ker piše “Varno”, še ne pomeni, da je res varna;
- ne sledite povezavam, ki jih dobite v e-poštnih sporočilih – če vas pozovejo, da karkoli izvedete, jih najprej kontaktirajte preko telefona;
- bodite pozorni, če je karkoli sumljivega in kaže na lažno predstavljanje, ukrepajte smiselno in zaupajte svojim instinktom.